Dansk bureau bag innovativ sikring af virksomheders omdømme

Det danske marketingbureau ATAK A/S lancerer, som de første på verdensplan, nytænkende og innovativ sikring af virksomheders omdømme på nettet.

Som de første i verden slog ATAK A/S i starten af februar i år dørene op for et helt nyt produkt for virksomheder. Bureauet, der har eksisteret siden 1997, er i dag blandt Danmarks førende eksperter inden for Online Reputation Management, tilbyder nu med produktet SAFEonNET® at sikre virksomheders omdømme på nettet.

Et traditionelt forløb i at håndtere dårlig omtale på nettet kan hurtigt blive både tidskrævende og omkostningsfuldt. Pointen med SAFEonNET® er, at virksomheder nu for første gang med et fast abonnement får mulighed for, ligesom med en almindelig tyverisikring, at anmelde dårlig omtale, så snart den er sket og få håndteret den dårlige omtale omgående. På den måde skal virksomheder ikke længere bekymre sig om skyhøje omkostninger – uanset om sagen er lille eller omhandler en større shitstorm.

Dårlig omtale er nutidens gidseltagning

Ifølge markedsføringseksperten William Atak, manden bag ATAK A/S og SAFEonNET®, har et godt omdømme på nettet aldrig været vigtigere, end det er i dag. Dårlig omtale kan have store konsekvenser for en virksomhed. Det understøtter resultaterne af en undersøgelse, som analyseinstituttet YouGov i samarbejde med SAFEonNET® har foretaget omkring danskernes adfærd, når de handler på nettet. Undersøgelsen viser blandt andet, at godt fire ud af ti danskere altid eller ofte søger efter omtale af en virksomhed online, inden de handler eller indgår samarbejde med den. Derudover viser det sig, at intet mindre end 70 % af danskerne ville fravælge at handle hos eller indgå et samarbejde med en virksomhed, hvis de stødte på dårlig omtale om den på nettet.

Dårlig omtale kan både være velfortjent og ufortjent, men ifølge William Atak opstår det dog ofte på baggrund af misforståelser – samt inden mægling mellem parterne har fundet sted. Det betyder, at bare én fejltagelse eller misforståelse i en restaurant eller hos en kundeservicemedarbejder kan resultere i en dårlig anmeldelse, hvilket kan medføre et betydeligt og langsigtet skade på virksomhedens omdømme.

”Det er forkasteligt, at en hel virksomhed kan blive hængt ud offentligt, fordi én person har haft én dårlig oplevelse på grund af én person i en hel virksomhed. Dårlig omtale er nutidens gidseltagning – og det skal tages seriøst”, udtaler William Atak.

Negativ omtale bør ikke koste arbejdspladser

Ideen bag SAFEonNET® opstod på baggrund af William Ataks indsigt i, hvad dårlig omtale kan have af konsekvenser for en ellers velfungerende virksomhed og dens omdømme.  Målet med SAFEonNET® er at hjælpe virksomheder med at bevare deres gode omdømme på nettet, at forhindre nedgang i deres omsætning samt at undgå tab af arbejdspladser.

SAFEonNET® tilbydes i første omgang i Danmark, hvor der forventes en investering på 3 millioner kroner. Den kortsigtede vækstplan er at nå ud til hele Norden – og på sigt at kunne tilbyde SAFEonNET® globalt.

For yderligere information og udtalelser om SAFEonNET®: 

Tora Houe
Presseansvarlig
Tlf.: +45 3510 5050
presse@safeonnet.dk