Arbejdsrelateret digital chikane, trusler og krænkelser er et stærkt voksende fænomen. Det påvirker medarbejderen hårdt og får konsekvenser for arbejdspladsen, som har ansvaret for at håndtere enhver form for arbejdsrelateret digital chikane rettet mod personalet – i og udenfor arbejdstiden. Det er ikke længere et spørgsmål om ”hvis”, men om ”hvornår” det rammer.
Det er derfor vigtigt, at man som organisation nu handler og forebygger eventuelle hændelser.
Med en SAFEonNET sikringsaftale viser en organisation sit personale, at man står sammen med dem og værner om deres digitale tryghed og trivsel gennem forebyggelse og håndtering af digital chikane på arbejdspladsen. Budskabet er, at man som organisation ikke tolererer nogen form for krænkelser og altid vil støtte personalet i at overkomme vanskeligheder og bevare deres professionelle og private integritet.
Vores mål er at give jeres personale adgang til Danmarks mest omfattende vidensunivers inden for forebyggelse og håndtering af arbejdsrelateret digital chikane. Vi er dedikerede til at uddanne og ruste jeres personale og ledelse med de nødvendige værktøjer og ressourcer til at håndtere både interne og eksterne chikanefaktorer og skabe et sikkert og trygt arbejdsmiljø.
Chikane og mobning
Trusler og afpresning
Deling af videoer og billeder uden samtykke
Falske nyheder
Falske profiler og informationer
Læk af fortrolige oplysninger
Hævnporno
Kompromitterende billeder
Hetz og ydmygelse
Sexkrænkelser
“Hvorfor beskytte personalet og virksomheden mod arbejdsrelateret digital chikane?” er et afgørende spørgsmål, der har større betydning, end man måske umiddelbart ville tænke. Det handler i høj grad om forebyggelse, uddannelse og at undgå fremtidige trusler og sager.
Risiciene ved ikke at beskytte personalet og virksomheden er mange og omfatter både direkte og indirekte konsekvenser. De direkte konsekvenser er relateret til medarbejdernes mentale sundhed, hvor et dårligt arbejdsmiljø kan føre til stress, angst og i sidste ende sygemeldinger.
Fejlhåndtering af disse situationer kan medføre juridiske konsekvenser for virksomheden. Desuden kan manglende beskyttelse føre til tab af virksomhedens omdømme.
At skabe tryghed er kernen i beskyttelse af personalet og virksomheden. Det er virksomhedens ansvar at skabe et trygt arbejdsmiljø, hvor medarbejdertrivsel bliver prioriteret højt. At sende et klart signal om, at virksomheden værner om og beskytter sit personale, har en stor positiv indflydelse på medarbejdernes engagement og produktivitet. Overholdelse af lovkrav i forbindelse med arbejdsmiljøpolitik er ikke kun et juridisk krav, men også en grundlæggende investering i virksomhedens sundhed og holdbarhed.
Forebyggelse af digital chikane på arbejdspladsen ved at øge bevidsthed og uddannelse på tværs af hele organisationen.
Uddannelse af ledere og personale til at håndtere situationer med arbejdsrelateret digital chikane effektivt og omgående.
Håndtering af arbejdsrelateret digital chikane af specialister dækket af forsikringen - uden ekstra omkostninger for virksomheden.
Løbende onboarding-webinarer af nye medarbejdere.
Webinarer og events om digital chikane, adfærd og trivsel.
Vidensunivers: Information og værktøjer.
Certificering: Uddannelse og certificering af ledelse og HR.
FORSIKRING af personalet mod digital chikane.
Personalepolitik: Viden og implementering.
Badge til hjemmeside og markedsføring.
Rådgivning og håndtering
Konfliktmægling
Efterforskning og dokumentation
Fjernelse af krænkende materiale fra internettet eller
Begravelse af krænkende materiale fra Google
Kontakt til politi, advokat, arbejde, medie & serverudbyder
Hjælp til politianmeldelse
Deltagelse i møder hos politi og/eller advokat
Juridisk vurdering og rådgivning
Ingen egenbetaling eller karensperiode
Bliv kontaktet af en konsulent