Sådan besvarer du dine online anmeldelser

Sådan besvarer du online anmeldelser

Sådan besvarer du dine online anmeldelser

Når du modtager en anmeldelse, er det en god idé at reagere på den. Det giver dig mulighed for at påvirke udfaldet af situationen og viser anmelderen, at du tager vedkommendes mening seriøst, hvad enten den er positiv eller negativ. Hvis du i stedet ignorerer dine anmeldelser, risikerer du, at en dårlig anmeldelse udvikler sig, eller at de gode anmeldelser stopper med at komme.

En reaktion kan være mange ting, og man bør tilpasse sin reaktion til den type af anmeldelse, som man har modtaget. Mange er af den opfattelse, at det altid er en god idé at besvare sine anmeldelser. Men hvis du kommer til at styrke et medie, hvor du har fået en dårlig anmeldelse, kan du ende med at modarbejde dig selv.

Man bør derfor tage udgangspunkt i anmeldelsen, inden man reagerer. Denne infografik gør det nemt for dig at finde frem til, hvilken reaktion der er passende til netop den slags anmeldelse, som du sidder med. Hver gang du får en anmeldelse, kan det være en god idé at bruge infografikken, da du så er sikker på, at du handler på den mest hensigtsmæssige måde.

Hvis man modtager en anmeldelse, som er god at besvare, bør man også være forsigtig med, hvordan man svarer. Du kan evt. tage udgangspunkt i ATAKs retningslinjer vedrørende konstruktiv besvarelse af en anmeldelse.

OBS: Du skal være velkommen til at lægge denne infografik på din egen hjemmeside, men husk at angive safeonnet.dk som kilde.

Download som PDF.